Translate

lördag 1 april 2017

Rakt in i handlingen i en bok - Tillgång till mitt hjärta- en kärlekshistoria

Rakt in i handlingen!
I boken "Tillgång till mitt hjärta" kommer vi direkt in i handlingen.
Kapitel 1. sidan 5
"Viveka Lundmark tappade sin montblancpenna så att den studsade ner mot golvet.
   - Jag vill inte tävla i en duell med Rikard Adelheim! sade hon upprört.
   Viveka såg på sin chef Victor Jörgensen med en trotsig min. Hon satt i besöksstolen framför Victors stora skrivbord.
   - Viveka, du gör som jag har sagt till dig eftersom det är jag som äger  Diamond Coropration! sade Victor med sin släpiga och brummande röst. Viveka höjde på sina ögonbryn och stirrade ilsket på Victor.
   - Jag har tävlat emot alla på firman och hittills har jag sålt mest diamanter av alla försäljare! hävdade hon. Viveka sträckte på sig.
   Victor nickade några gånger för att lugna ner Viveka.
   - Ja du har rätt, du är verkligen en av mina bästa försäljare, erkände han. Victor grimaserade och tittade ut genom fönstret.
   - Precis, så varför ger du mig inte titeln som vd i sådana fall? Hon tog upp pennan ifrån golvet och trummade irriterat med den på kollegieblocket som låg på Victors skrivbord.
   Victor knep ihop ögonen.
   - Nja, jag är inte helt säker på att du är rätt person, sade han allvarligt.

   - Inte? frågan blev hängande i luften och de såg på varandra som två boxare i en boxningsring. Han rätade på sig och tittade bort. ...."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar