Translate

fredag 23 juni 2017

Glad midsommar kära läsare! magi och pånyttfödelse!

Glad midsommar kära läsare!
Jag tittar ut över midsommarängarna med en filosofisk blick. Dessutom är mina tankar kryddade med folklore och magiska dofter. Midsommartiden är en tid av magi och förundran.
Häxan Alfrida är en av mina karaktärer som verkligen gick in för det här med magi. Hon kunde slänga eldklot och hon hade också kraften att skicka ut mängder med luft. Hon brukade bädda för älvor, troll, vättar m.m. Hon anammade jordens grödor att stiga upp ur sina gömmor. Jag kan se henne framför mig, tydligt hur hon pysslar om alla varelser i skogen. Hennes långa och röda hår vajar i vinden. Hon är alltid på väg någonstans, har alltid ett syfte att göra gott. Hon använder sin magi för att stoppa demonen samt ta bort en pest ifrån människorna, nämligen depressionen.
Hon hade ett besvärligt mål i sikte och frågan är om hon lyckades eller inte till slut?
Två böcker finns det om Alfrid hittills men fler finns nedskrivna.
Demonen Sigril gjorde allt för att stoppa henne men lyckades han med det?
Historien om Alfrida är lång och innefattas av flera generationer.
Jag ska anamma midsommar jag också med:
sill, gräddfil, färsk potatis, kuvertbröd, kryddig färskost, citrusfärsk nubbe och jordgubbstårta.
Jag önskar dig en fin midsommar och du ta vara på denna underbara tid av magi och pånyttfödelse
Peter Knagert



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar