Translate

fredag 5 augusti 2016

Att skriva en bok- var inte för hård mot dig själv

Att skriva en bok- var inte för hård mot dig själv
Som författare råkar vi ut för recensioner som många gånger är bra men lika många gånger är dåliga. Förutom kritik utifrån får vi också stifta bekantskap med vår egen kritiska röst.
  Försök att bearbeta din inre röst genom att tala högt med dig själv
"Det jag har skrivit idag, det duger!"
"Jag kan! Jag vill skriva"
Tänk: alla behöver inte gilla det jag skriver men jag måste fortsätta att formulera mina åsikter på ett papper ändå.
 Jag skriver för att jag bara måste det.
Jag kan inte sluta äta, sova lika lite som jag kan sluta med att skriva.
Kommer folk att tjäna pengar på mig som jag får väldigt lite av?
Ja förmodligen men det hindrar inte mitt skrivande även om det är orättvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar