Translate

fredag 26 augusti 2016

Promenader

Promenader
Idag har jag varit ute och promenerat 8 km och tillbaka igen. Det var skönt att få komma ut och rensa hjärnan ifrån alla tankar som jag har. Att promenera är också ett bra sätt att få tänka ifred på mina karaktärer och vad de ska ta sig till härnäst.
En stund lyste solen på mig och i nästa stund regnade det.  En bit på vägen fick jag se en stor grön skalbagge av något slag. Skalbaggen var väldigt vacker. Jag studerade skalbaggen en bra stund innan jag gick vidare.
I min ryggsäck hade jag med mig frukter av olika slag. Då och då satte jag mig på en sten eller en stubbe längs vägen.
När jag satt där så tänkte jag på alla barn som nyss har börjat skolan. 
Jag känner ingen sommarstress när jag promenerar utan bara lugn och ro.

Höstlöven singlar ner över mig där jag går, det är mysigt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar