Translate

torsdag 11 augusti 2016

Att vara författare- känslomässiga ögonblick

Att uppleva olika känslomässiga ögonblick gör man som författare. Jag lider med Johanna i En mans ägodel över de övergrepp som hon får utstå, både psykiska och fysiska. Samtidigt försöker jag förstå varför Thormund slår och förödmjukar henne.
   När jag skrev historien om dem var jag nere och ledsen och blev väldigt känslosam.
  När jag skrev om Rikard och Viveka (i Tillgång till mitt hjärta) kände jag mig däremot uppspelt och glad i den första delen av boken. I den sista delen av boken kände jag mig återigen sårbar och ödmjuk för att i de sista sidorna skriva ner deras  åtrå till varandra och de erotiska möten som de hade. Deras möten var känslosamma och väldigt fina.

Så känslomässiga ögonblick de kommer man inte ifrån som författare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar