Translate

onsdag 3 maj 2017

Eskil tittade igenom springan i dörren på Alfridas fylliga lår

"En morgon när Alfrida tagit på sig särk och höll på med snörlivet hörde hon en harkling och vände sig om. Eskil stod där bakom henne. Han grinade lite med munnen och ögonen tittade hungrigt på henne. Alfrida hade inte satt fast snörlivet utan stod och höll det uppe  genom att stödja sina bröst och snörliv. Hon vände sig tvärt om och gav till ett rop.
   - Hur understår Ni er Herr Eskil?
   - Jag var er mans goda vän. Jag vill hjälpa er. Med två raska steg var han framme hos henne och innan Alfrida hunnit sansa sig kände hon hur han knöt ihop snörlivet med snoddarna i snörhålen. Hon kände sig djupt besvärad. Eskil gav henne underkjolen och han iakttog henne när hon skyndsamt tog på den. Alfrida tog på sina strumpor och sade.
   - Lämna mig ensam så jag kan klä på mig. Eskil gick emot köket. Dörren stod på så att han kunde se igenom springan längst intill väggen vid dörren när hon klädde på sig. Han drog efter andan när hon trädde på sig sina strumpor. Eskil såg hennes fylliga lår och han andades häftigt. "


Ur boken
Alfridas längtan till havet: och de inneboende magiska krafterna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar