Translate

torsdag 9 februari 2017

Att skriva kärleksscener

Att skriva kärleksscener är inte alltid så lätt
Just nu vill jag ha en lite lätt kärleksscen som inte ska mynna ut i sex eftersom det är för tidigt i berättelsen att de faktiskt gör det. Det är därför jag antyder dels i deras drömmar  och dels hur de umgås tillsammans. När de kommer nära varandra kan man skriva om hur de påverkar varandra mer än vad som händer mellan dem. Man kan också skriva om vad de faktiskt vill ska hända men i detta fallet är det en av dem som stoppar det hela innan det går för långt.

Jag skriver just nu till en sådan kärleksscen i romanen om Everest och Elisabeth och jag tycker det blev riktigt bra. Jag är nöjd så här långt.

Längre fram blir det riktiga kärleksscener men just nu vill jag bygga upp stämningen. Kommer de att älska med varandra? hur kan de nå fram till varandra? det vill jag att läsaren ska undra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar