Translate

onsdag 22 februari 2017

Kan man bestämma när en bok ska bli klar?

Kan man bestämma när en bok ska bli klar?
Jag tycker faktiskt inte det eftersom du då förstör din passion och din ådra. Att skriva ska vara lustbetonat och inte vara ett arbete om du inte bara gör det förstås. Men är du som jag så du har ett annat arbete också på heltid så kan du inte arbeta med ditt skrivande också för det finns inte någon tid.
Istället  har jag valt att skriva lustbetonat när jag vill och liksom drömma mig bort ibland i mina böcker.
Jag vet däremot vilket år som boken ska bli klar men det är heller inte hugget i sten, eftersom jag kan ändra det om jag vill. Jag släpper inte iväg en bok som jag inte tycker är klar.

Att ha en deadline tror jag istället kan vara till negativ klang för en själv eftersom det hindrar flödet och inspirationen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar