Translate

lördag 25 februari 2017

Måste man skriva varje dag när man är författare?

Måste man skriva varje dag för att det ska bli en bok?
Nej det måste man inte eftersom jag tycker att mitt skrivande ska ske genom min passion och min inspiration. Det flöde som blir när man är i sitt essé är oerhört värdefullt och det kan komma när som helst. Ett flöde kommer inte oftare bara för att du skriver varje dag. Vi kan aldrig veta när ett flöde kommer till oss, det är bara att vänta och se.
Man kan ha som ambition att skriva så ofta man har tid, eftersom man oftast har ett arbete att också arbeta med förutom sitt skrivande men man kan aldrig tvinga sig själv att skriva.
Att skriva ska vara lättsamt och inte svårt anser jag.

Jag skriver för att det är lätt och för att jag mår bra av det. Om jag mått dåligt av att skriva hade jag slutat.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar