Translate

torsdag 22 december 2016

Att skriva om en prolog och en inledning

Nu har jag skrivit om prologen när det gäller både början på Everest Kearney boken och John Kearneyboken. Jag har flyttat den prolog som jag hade tänkt skulle vara i Everestboken till Johnboken. Jag har alltså skrivit en ny prolog till Everest som mer handlar om hans problem.
Jag måste fokusera på:
Vad är det för problem som ska lösas?
Jag måste gestalta problemet genom en människas tankar
Jag ska försöka att inte vara högtravande utan skriva så rakt på sak som möjligt
Vad har personen egentligen för ett problem? går det att ta på problemet?

Samtidigt har jag helt klart för mig vad titeln på John boken skall vara.
Titeln på Everestboken är redan klar men jag tänker mig också en undertitel nu faktiskt.

Nu har ju Everestboken legat i dvala ett tag men nu tar jag återigen tag i den. Nu ska jag rätta den ifrån början och skriva om olika inledningar och stycken. När den nu har legat ett tag så ser jag den i ett annat ljus och kan med liv och lust ta mig an den igen.

Boken om John får ligga ett tag men jag ska bara skriva om inledningen och prologen och så får den vara ifred ett tag. Jag vill verkligen skildra och få fram hur John känner sig när han står och tittar upp på den enorma skyskrapan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar