Translate

lördag 24 december 2016

Varifrån får man drivkraften till att skriva?

Varifrån får man drivkraften till att skriva?
För mig är det själva berättandet som är viktigast. Att ge ut en bok är mindre viktigt, det är själva kärnan i historien och vad den gör med mig som är det härliga. Jag älskar att få nya idéer och känna mig glad över det jag kommer på. Jag vill inte att någon ändrar i mitt manus för då känner jag det blir väldigt fel.
Sannolikheten att ett manus ska publiceras är oerhört liten om man inte redan är känd och har vänner. Allt det där sker inom stängda och låsta dörrar där man utnyttjar sina vänner och sin makt.
Så ska det också gärna vara lite fint i kanten då är det bra. Det ska vara så fint att man inte förstår det, då är det ok och då blir det något pris av något slag.
Själva berättarglädjen verkar det som det inte är så noga med nu för tiden tycker jag.

Själv fortsätter jag i min egen takt på mitt eget lilla vis och inspireras av min berättarglädje. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar