Translate

onsdag 14 december 2016

Kan man skriva om en ondskefull karaktär och ändå tycka om han/henne

Kan man skriva om en ondskefull karaktär och ändå tycka om han/henne?
Nja det är en svår fråga och jag ställde den till mig själv också i början när jag skrev om Sara Wonderhouse i serien om bröderna Kearney. Först tyckte jag inte alls om Sara men ju mer jag så att säga lever tillsammans med henne, desto mer gillar jag henne. Jag kan inte säga att det hon gör och har gjort är ok, absolut inte men jag har en liten förståelse för varför hon agerat som hon har gjort. Jag vill dock inte tipsa andra om att göra likadant som Sara.

Att vara elak handlar ofta om att man faktiskt är oerhört sårbar och liten själv. En person som känner sig förbisedd utövar ofta härskarteknik emot andra människor. Sara befinner sig i företagsbranschen och det kan ibland bli ganska smutsigt och otrevligt när hon tar sig fram mot toppen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar