Translate

fredag 23 december 2016

Veckans betraktelse- många går omkring med stora hål i sina hjärtan

Veckans betraktelse- många går omkring med stora hål i sina hjärtan
Jag vet ju själv att man ibland får svåra hål som gör ont i hjärtat och jag vet att också andra känner det. Det brukar kännas både i hjärtat och i magen när jag tänker efter. Många olika tankar cirkulerar i huvudet och vi känner oss desperata. Vi är vilse.
När vi känner så här vill vi döva det på något vis genom att shoppa, spela, dricka alkohol och annat.
Vi har då ett tomrum som vi desperat försöker att fylla. Everest Kearney min romanfigur i bok nummer 2 i serien om bröderna hade verkligen ett stort hål i sitt hjärta. Han mådde oerhört dåligt och var verkligen nere på botten. Hur tog han sig upp? eller tog han sig upp? ja det får du veta när du läser boken som kommer ut under 2017 någon gång när jag blir klar med den.
23 december



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar