Translate

fredag 25 mars 2016

Att glädjas över en ny bok

Det är något särskilt med en ny bok, hur den luktar och känslan när man öppnar den för första gången. I förrgår kom min senaste bok på posten och det kändes mycket bra att äntligen få den i mina händer. Det är en märklig känsla när jag har levt med boken under ett år och bara arbetat med papper och papper i mängder.

Det är ett lyckorus att få se hur bra omslaget är, jag tänkte wow när jag fick se det första gången!

Snart ska jag skicka ut några böcker som marknadsföringspaket men det får bli efter påsk.

Att sluta skriva för att det påsk kommer inte att hända, inte när man har skrivandet i blodet så att säga. Då tar man varje tillfälle i akt att få uttrycka tankar, känslor och stämningar.

Men jag hoppas verkligen att det inte kommer en ny historia till mig i påsk för nu har jag fullt upp med bröderna Kearney och systrarna Kearney som blir en senare bokserie. Den sistnämnda har jag liksom bara i huvudet och går och tänker på ibland. Karaktärerna har jag redan ritat en del av dem men andra finns också i huvudet. Dessa två bokserier är som lördagsgodis som man vet att man har i en påse som finns där.

Långfredag blir middag med familjen men någon stund ska jag nog kunna stjäla mig till bland penna och papper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar