Translate

onsdag 16 mars 2016

Att skriva en bok- en intensiv vecka

Nu har jag flöde i fantasin igen och det gör att nu är jag på topp känns det som. Jag tänker på min bok och jag skriver när jag kan. För det mesta skriver jag ner stödord så att jag sedan ska komma ihåg berättelsen eftersom jag jobbar heltid så hinner jag inte med att skriva när jag vill. Mina tankar flyr iväg in i berättelsen när som helst; när jag kör bilen till och från arbetet, när jag äter middag hemma, när jag startar tvättmaskinen, när jag är ute och klyver ved. Det är den tiden då jag ofta kan uppfattas som lite märklig eftersom jag kanske inte svarar på en fråga eller så. Fast det är bara det att jag är så uppe i det jag just nu håller på med att jag liksom inte orkar med vardagen. Jag är fast i tanken på Irland och Everest julstök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar