Translate

måndag 7 mars 2016

Att skriva en bok- att byta tid

Skriver och skriver, just nu på Everestboken.Det är många i hans familj som samlas på Irland där familjen har ett slott.
Men jag har också tittat lite på Stockholmsboken som handlar om 1100 talet.
Det blir ett tvärt kast att ta sig ifrån 2016 till 1100 talet men det ska gå. Läser jag lite i det jag redan har skrivit så är jag snart hemma i den miljön och den vardag som fanns då.
Jag har fått rätt så bra ordning i Everestboken nu med kapitlen förutom därbak är det lite rörigt än så länge. Jag vet hur berättelsen kommer att sluta men det är just att komma dit som är det svåra.
Everest
mamma Klara
Elisabeth Alcook
Ella Dubois, Everest halvsyster ifrån Frankrike
Erika Duncan med sina två barn kommer ifrån Usa, är Everest halvsyster
John Kearney är Everest riktiga bror
Rikard Adelheim/Kearney är Everest halvbror






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar