Translate

onsdag 2 mars 2016

Spännande bok om Stockholmen år 1100

Idag funderar jag på Stockholmen och Johanna och Sten som befinner sig där under 1100 talet.
Jag ska läsa manuset igen och börja komma tillbaka till känslan som fanns då på den tiden och skaka av mig år 2016 och komma in i 1100 talet igen. Jag ska skriva på det manus som jag vill, variera mig mellan Everest 2016 och Johanna och Sten år 1100.

Boken om 1100 talet handlar faktiskt så mycket om själen och hur man kan må. Johanna har så mycket att bearbeta och hon får hjälp med det av Sten som är en ärjad riddare men också väldigt klok. Han tänker mycket på hur man mår och hur själen mår.

Titel på boken är ju redan klar: Släpp själen fri!
Boken handlar om att växa som människa samtidigt som den spännande berättelsen fortsätter som började i bok nummer ett. En mördare går lös och när ska han slå till igen? ingen vet. ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar