Translate

fredag 6 maj 2016

1700-tals roman om vampyrer

Idag utforskar jag Abigails sexualitet som hon blir medveten om först när hon träffar vampyren Seth.
Boken har en dramatisk början när hon först blir medveten om sin sexualitet och att det är helt  normalt att känna så. Hon ingår i kungens närhet men har ännu inte varit tillsammans med en man, fastän hon är gift. Varför hon inte ännu har varit tillsammans med sin man framgår av boken under tiden man läser den.

Seth skriver senare dikter till henne, kärleksfulla och passionerade .
Några av de dikter Seth skriver kan du läsa om under dikter eller under vampyrer 1700 talet.

Jag har idag skrivit ett stycke om hennes tankar kring sexualitet och för att få det helt rätt har jag och min fru diskuterat boken tillsammans.

Nu fortsätter jag med Everestboken igen.
Abigail 170-talsroman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar