Translate

onsdag 11 maj 2016

I huvudet på en författare: Kärleksscener

Många kärleksscener blev det i Tillgång till mitt hjärta
Gång på gång gick jag igenom kärleksscenerna, skrev till, strök osv. Jag har för mig att det ingår 6 kärleksscener i boken med hetta och passion. Speciellt när de flyger med helikoptern till ön Dorö händer något med Rikard och först då är han redo att älska med henne. Men frågan är om hon är det?

Det gäller att inte skriva för ingående men ändå inte låta det bli för dimmigt så man inte vet vad som händer. Själv vill jag läsa romaner som verkligen berättar vad som händer emellan paret. Varje författare får känna efter vad som är vad. Jag vill själv läsa om verklig passion. Jag tycker att det ska vara många kärleksscener i en kärleksroman.

Jag gillar dynamiken mellan Viveka och Rikard, två världsberömda försäljare på Diamond Corporation som båda är ute efter vd-titeln. Två personer som avskyr varandra, går omvägar för att inte träffas möts i en duell på en lyxkryssare i Italien. Boken handlar om deras resa tillsammans som blev både dödlig och euforisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar