Translate

lördag 7 januari 2017

Att befinna sig i en bubbla av depression

Att befinna sig i en bubbla av depression
Vad är det egentligen för ord som liksom spirar när man för första gången hittar tillbaka efter en depression? Finns det verkligen ett ord som kan beskriva det? undrar jag. Jag famlar bland orden. Jag kommer till slut fram till att inte ett enda ord kan innefattas i den bubblan man befinner sig i när man är deprimerad.
I den sanna bubblan man befinner sig i en depression finns bara hat och ovilja och hopplöshet.
När sedan en liten strimma av hopp tränger sig in i allt det mörka blir min första tanke att häpet iaktta det som sker. Vad är detta? vad händer? I nästa stund slår jag ifrån mig, vill inte se, orkar inte se.

Everest halsar istället flaskan med whisky till sin mun och orkar inte att bry sig. Jag försöker att tänka mig in i hur han känner. Jag har varit deprimerad men jag har aldrig varit en alkoholist. Jag känner att jag måste läsa på mer om alkoholism. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar