Translate

måndag 2 januari 2017

Att skriva en bok- att verkligen tränga ner i känslorna

Att verkligen tränga ner i känslorna i en bok
Jag ska inte säga att jag kämpar för det gör jag inte. Jag försöker att tränga ner i Elisabeths och Everest känslor och tankar. Det är inte svårt, absolut inte men  jag måste få tid till att tänka för att det ska bli verklighet. Livet och arbetet, mitt vanliga arbete tar tid och det är inte mycket tid över till att skriva. Det är därför som varje minut och sekund är värdefull.

Nu tidigt på morgonen är tankarna klara och jag ser allt i ett nytt ljus. Jag är tacksam över mina nya tankar. Jag blir ivrig över att få klä allt i ord och meningar. Jag blir lycklig av att få måla upp en berättelse som gör mig lycklig, det blir till ett sammanhang. En berättelse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar