Translate

måndag 30 januari 2017

Att inte ge upp när man skriver är viktigt

Det går inte att ge upp när man väl har börjat skriva en bok, det finns inte, i alla fall inte i mitt huvud.
Däremot kan man börja om några gånger och redigera efter hand men man slutar inte helt.
Man kan också lägga ifrån sig sitt arbete någon månad och pröva sedan igen för då går det ofta bättre.
Får man skrivkramp vilket jag inte har fått så är det förmodligen bara att vänta ut det och kanske man istället då kan läsa andra författare för att få inspiration, jag vet inte.

För mig finns alltid inspirationen där och orden flödar ur mig utan att jag behöver göra något. jag har istället problem med att det kommer för mycket ur mig så jag hinner inte med. Jag har också svårt att sortera bort bland allt som kommer eftersom jag är rädd att ta bort något bra.

Dessutom är det bra att ha gott självförtroende och en god självkänsla när man skriver. Man ska inte bry sig om vad andra tycker utan gå på sin egen linje. Man ska skriva utifrån sitt hjärtas röst, sin egen linje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar