Translate

fredag 6 januari 2017

Veckans betraktelse- varför krigar du mot dig själv?

Veckans betraktelse- varför krigar du mot dig själv?
Varför tänker du tankar om dig själv som: Jag är för tjock, jag är dålig, jag kan inget osv. Varför säger du sådana saker till dig själv? Varför krigar du mot dig själv?
Varför är vi inte lite snällare mot oss själva och visar lite medkänsla.
Varför anammar vi inte detta med empowerment och verkligen Yes Jag kan! Jag vill! Jag är bäst!
I Sverige är det närmast lite fult att tycka att man är bra, då är man lite udda och lite mallig på något vis. Jag hoppas att i framtiden dagens ungdom inte kommer att tänka så här utan verkligen visa framfötterna för de som de är innerst inne.
Tänk om jag skulle kriga mot mig själv så där jag när jag skriver så skulle jag inte skriva en rad!
Jag uppmuntrar alltid mig själv med att Yes, det där var bra skrivet! Du är på rätt spår! Det du skriver det duger! osv.
Börja du också idag!
6 januari


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar