Translate

måndag 1 februari 2016

Att skriva en bok- miljöupplevelser

Att skriva en bok- fylla i med miljöupplevelser

Det är ett snickeriarbete att fylla i med miljöupplevelser, vilket jag gör när jag har skrivit själva intrigen och kärnan. Det är då jag går tillbaka och fyller i ovanstående. Jag pillar, funderar och skriver, suddar ut och skriver om.

Det är precis som om jag då smakar på en maträtt som kanske har blivit för salt eller för söt och hur jag sedan försöker att hitta rätt smak. Det är inte alltid man är upplagd för att tänka i miljöord utan jag känner att då måste jag liksom befinna mig i en slags bubbla där jag stänger utav verkligheten omkring mig för att i ett vidare begrepp se orden. Jag behöver också föreställa mig hur det ser ut precis på den platsen där jag ska beskriva miljön. Ofta ritar jag upp hus, platser, bilar, människor för att riktigt känna in platsen och miljön. Det är som sagt ett pillejobb och ibland gillar jag det och ibland så får det ligga tills inspirationen infinner sig. ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar