Translate

måndag 8 februari 2016

Kan man tygla sina tankar

Kan man tygla sina tankar?
Det är en fråga jag ställer mig idag.
Nej i alla fall inte när det gäller att skriva en bok så går det inte hur mycket jag än försöker. Om jag tänker på en romanfigur finns det inte mycket mer att göra än att fortsätta gör det tills jag är nöjd. Även om man vet att man borde fokusera på en bok, den som är mest klar så går det inte alls att strängt säga till sig själv på skarpen.

Därför har jag beslutat att följa med i the flow! vara där mina tankar är helt enkelt.
Låta dem bestämma sin egen riktning liksom tänker jag.
Om jag ser en bild i huvudet där en romanfigur figurerar så är det lika bra att jag fortsätter att befinna mig där istället för att tvinga mig tänka på en helt annan figur. Tids nog blir böckerna klara och huvudsaken är ju att jag tycker det är roligt. Dessutom har jag ett heltidsjobb som måste skötas så det går ju inte fort precis men det får gå i den takt som jag orkar med. ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar