Translate

söndag 21 februari 2016

Att skriva en bok- växla fokus

Att skriva en bok - Att växla fokus

Det tycker jag själv är väldigt viktigt för det ger mer fokus om man lägger ifrån sig ett arbete och istället går in för något annat. Då kan man senare gå tillbaka till det första arbetet och då ser man dessutom klarare på det man tidigare har skrivit. Man får liksom nytt fokus kan man säga.


För mig spelar det ingen roll om jag skriver om en bok om 1100-talet eller 1700-talet eller 1800-talet eller 2000-talet jag tycker ändå om att ha minst två olika böcker på gång samtidigt.

Jag tycker inte om att stoppa de naturliga tankar som kommer om bok nummer 1 när jag är och skriver i bok nummer 2. Då är det enklare att byta till bok nummer 1 och låta bok nummer 2 vila en stund. Snart kommer det tankar och idéer angående den boken senare.

Att flyta med i detta flowflöde är viktigt tycker jag. Låta sitt eget jag bestämma takten. Det tycker jag är en del av tjusningen med att skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar