Translate

tisdag 9 februari 2016

Kan man påverka dåtiden?

Ibland säger man att dåtiden inte spelar någon roll men det är ju inte helt sant tänker jag
Visst man kan säkert påverka en hel del av hur mycket man ska ta till sig av dåtiden men helt kan man nog förmodligen aldrig frigöra sig ifrån det.
Jag tänker då faktiskt på alla mina romanfigurer eftersom deras liv faktiskt har påverkat hur de mår idag. Utifrån det kan man också förstå hur de fungerar och varför de agerar som de gör eller har gjort. Att se det utifrån är väldigt intressant tycker jag.

För Everest så påverkar en annan person, det den personen har gjort honom och präglar hans liv.

För John är det något som han har gjort som påverkar honom själv väldigt mycket.

För Rikard är det hans pappa som har påverkat honom och hans liv väldigt mycket till det sämre
medan han istället har sökt trygghet hos en helt annan person som gett honom mycket kärlek och fadersvärme.

För Viveka påverkade hennes mammas ord henne väldigt mycket så till den milda grad att hon nästan gick sönder faktiskt.

För Elisabeth Alcook var det hennes syster som påverkade hennes vardag och hur hon mådde.

Så nog påverkas vi utav varandras ord och handlingar alltid, det är det som är livet tror jag. ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar