Translate

tisdag 13 september 2016

Frågor till en författare- Olikheten mellan dina böcker?

Vad skiljer dina böcker åt ifrån varandra?
För det första är det olika slags genre. Jag skriver historiska, fantasy - och kärleksromaner. Det är märkligt hur jag ändrar både ord och stil när jag befinner mig i dessa olika genre. Det kommer naturligt tycker jag och är inte alls svårt.
I boken om Alfrida använder jag ord som: nickade bifall, mor, far, skeppsredare, mycket tankar kring havet och båtar samt fantasydetaljer. Tiden är tidigt 1800 tal. Fantasy är en märklig genre där allt konstigt kan hända.
I boken om Everest använder jag ord som: coolt, spjuveraktigt, olika tankar kring handikapp. Året är 2015 och 2016.  Allt jag skriver om kan hända i den verkliga världen.

I boken om Thormund och Johanna var tiden mitten av 1100 talet. Det var krig, maktutövande, status och riddare. Språket var väldigt gammaldags men ändå med en touch av nytänkande som jag lade till. Jag utforskade Thormunds personlighet som var narcissist  och uträknade. Han var en väldigt ond människa.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar