Translate

torsdag 15 september 2016

Rapport ifrån skrivarlyan

Nu har jag ju delat på Everestboken och därför måste jag få till ett väldigt bra slut på den första delen. Dessutom måste jag få till en bra början på nästa del av boken.
Nu idag kom jag på en jättebra inledning på del II och jag avrundade del I. Jag är nöjd.
Nu får del I ligga ett halvår och så går jag sedan tillbaka och tittar på den igen. Då har jag förhoppningsvis fått nya vibbar och andra idéer och kanske ändrar jag då i boken.

Del II av boken är väldigt laddad med ett möte emellan två personer som älskar varandra men som inte vågar släppa fram detta av olika orsaker. När jag skriver så känner jag spänningen emellan dem och jag utvecklar och utforskar just deras känslor och tankar.

Samtidigt har jag varit och nosat återigen på John-boken. Jag har gjort om inledningen så att den har blivit ännu mer kuslig. Jag vill ha en kuslig inledning som genast tar läsaren till Johns personlighet som är väldigt komplex och märklig.
John Kearney
Everest Kearney

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar