Translate

lördag 1 oktober 2016

Rapport ifrån skrivarlyan

Rapport ifrån skrivarlyan

Idag har jag skrivit mycket på boken om John. Nu börjar jag förstå mig på honom och hans problem som är många. Jag skriver och skriver och det flyter på bra med orden tycker jag. John drabbas av olika problem som han tacklar på sitt eget sätt. Ibland skrattar jag åt det han gör och ibland känner jag mig sorgsen över det han får utstå.

Då och då besöker han sin psykolog som han för övrigt också brukar reta sig på. Hon har bland annat stora lila örhängen som han tycker är störande samt en knarrande kontorsstol.

Han kräver att det är städat omkring honom, avskyr smuts och vattenpölar inomhus. Hans liv följer ett inrutat schema som inte får förändras eftersom han då känner sig orolig och sårbar.

Jag försöker så mycket som möjligt att gå in i hans inre, hans tankar.

Ju mer jag skriver om honom desto bättre går det tycker jag.

I dag har jag skrivit tre kapitel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar