Translate

söndag 23 oktober 2016

Rapport ifrån skrivarlyan

Idag har jag skrivit väldigt mycket, det har gått bra. Jag har haft ett flöde i pennan som gör mig glad. I och för sig brukar det aldrig vara svårt eller jobbigt att skriva men då och då går det bättre än i vanliga fall. Sådana dagar brukar jag känna mig väldigt lycklig.

Idag har jag suttit ute på altanen med filt om kroppen och stövlar för att hålla inne med värmen. Jag hade fingervantar som skyddade händerna.

Jag har ägnat mig idag åt att försöka forma både Johns och Claudias känslor inför deras relation. Jag varvar John och Claudias resonemang och upplevelser i kapitel som jag varvar.

 Det som jag har funderat på idag är att John går och tror att Claudia inte har en aning om hur dåligt han mår och Claudia i sin tur gör det samma. Trots att de är vänner har de inte talat om sin barndom och det som var svårt då. I ett kapitel börjar John att närma sig Claudia och lirkar ur henne hur hennes barndom var och  i sin tur hur det har påverkat henne. Det var en fin scen när de befann sig i hennes ateljé och då de diskuterade hennes barndom. Visserligen var det väldigt sorgligt men ändå kärleksfullt och vänskapligt dem emellan, just då.

Andra dagar slog det gnistor om dem båda, eftersom de var oerhört attraherade av varandra. De hade sina egna sätt att hantera sin åtrå på. Peter Knagert.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bild: lovebirdsblogg.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar