Translate

tisdag 22 november 2016

En hård personlighet- vilken sorts personlighet har du?

Idag har jag skapat en speciell stämning runt omkring Sara som är en karaktär som förekommer i John boken men som mer kommer fram i boken om henne själv. I bok nummer 6 handlar det om Sara och hennes hat till familjen Kearney. Hon har anledning att hata dem kan man tycka men kanske inte göra det hon gjorde. Jag börjar med en scen ur hennes barndom för att skildra hur hemsk den var. Hon upplevde i barndomen ett trauma. Jag vill att läsaren ska förstå henne genom att få information om hur hon har levt. Jag vill att läsaren ska förstå hur Sara fick sin hårda personlighet. Hårt möter hårt, sägs det ju, tänker jag. Vi blir de människor som vi formas till. Frågan är om Sara hade haft en fin barndom, hur hon då hade blivit?

nedan börjar släktromanen om familjen Kearney som faktiskt ändå går att läsa var för sig. Detta är nummer 1 i serien. Nummer 2 och 3 är under bearbetning, nummer 4-5 är nästan färdigskrivna och 6 skriver jag på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar