Translate

söndag 27 november 2016

Jultankar om första advent

Tankar om julen på första advent
Jag tycker det är synd att man ska behöva stressa på julen så det gör inte jag. Jag gillar inte julhetsen för det är ju liksom inte vad julen handlar om. Genom åren har den blivit mer och mer kommersiell och hysterisk upplever jag. Det som är viktigast är ju ändå att man får umgås på julen och tala med varandra. Det ska ju också vara en tid då lugnet hägrar och man får tänka tillbaka på sitt liv. Att sitta vid fönstret och titta ut på snön och fåglarna är ju mycket trevligare än att ränna runt i ett köpcenter och känna hur svetten lackar. Jag köper mina julklappar i lugn och ro redan i november och ibland även på sommaren eftersom jag ändå vet att julen kommer.
Jag känner dock lite sorg också med tanke på hur det ser ut i världen och att många lider.  

ha det så bra och du tänk på att vila dig på julen, det tänker jag göra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar