Translate

måndag 21 november 2016

Idag orkar jag inte skriva något - att skriva en bok

Idag tar jag hand om min fru. Hon har fibromyalgi och just nu har hon ett jobbigt skov som brukar ta några dagar. Jag har tagit ledigt idag ifrån jobbet. Hon har ont i kroppen, ryggen och ena höften. Jag har bakat ett nyttigt bröd, gjort smoothies till henne. Jag har bryggt kaffe och bakat en god kaka. Jag har dammsugit hela huset. Jag har lagat middag och dessutom gjort matlåda till henne i morgon så hon klarar sig själv. I morgon ska min mamma vara hos henne. Hon har befunnit sig i sängen hela dagen utom när hon varit uppe och ätit eller gått på toaletten. Jag känner mig maktlös när jag ser henne. Hon brukar äta frukost i sängen. Till morgonen ska jag göra i ordning en bricka till henne och ställa en termos med kaffe bredvid sängen innan arbetet.

Jag har inte skrivit en rad idag, kan inte samla tankarna. Jag tänker bara på min fru och det hon går igenom just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar