Translate

onsdag 2 november 2016

Rapport ifrån skrivarlyan- John Kearney

Nu har jag skrivit färdigt om John men det är mycket jobb kvar. Nu ska jag gå tillbaka till början och gå igenom varje scen, kolla årstider och annat samt rätta.
När jag nu har skrivit klart epilogen känns det bra att John äntligen har fått ro i själen, trots hans ganska så svåra liv. Ibland måste man kanske bryta med sitt liv för att få ro, lämna sin familj och samla styrkan inom sig själv.
Han hade i hela sitt liv varit det svarta fåret i familjen och sett deras hat och avsmak. För alla kommer den dagen då man inte orkar längre, då man fått nog. Jag känner ett lugn inom mig när han äntligen klarar upp sin tillvaro i slutet och alla bitar faller på plats.
Prologen är väldigt hemsk och man ser fruktansvärda bilder framför sig om det som hände då.
I hela sitt liv har han fått kämpat mot sina demoner, röster i huvudet, tics med mera. Han går ständigt hos psykolog och söker alltjämnt efter en bra medicin.

Ingen har älskat John inte förrän han träffar Claudia men klarar hon av att lyssna på allt hemskt som han har orsakat?


Del III i serien om bröderna Kearney ifrån Irland.
Del I är ute nu heter Tillgång till mitt hjärta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar