Translate

lördag 2 april 2016

Att skriva en bok- flöde och skrivkramp

Flödet upplever jag att det kommer och går men det försvinner aldrig.
Jag har aldrig upplevt skrivkramp och hoppas att jag slipper göra det också.
För att slippa skrivkramp tror jag att man måste tro på sig själv, strunta i vad andra tycker och inte läsa recensioner.

Jag tror också att när man precis har börjat skriva på en bok ska ingen läsa det eller ge kommentarer för då hindrar det flödet. Jag tror att man i skrivprocessen ska få vara för sig själv med sina egna tankar utan inblandning ifrån andra. Om någon annan ingriper i skrivprocessen och ifrågasätter något så rubbas flödet direkt, tror jag. Däremot när boken är klar tror jag att man är redo för lite kritik om den är konstruktiv. ©  Peter Knagert nedan framtida karaktärer i kommande böcker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar