Translate

lördag 30 april 2016

Kärleksroman med olika sorters problem

Helt plötsligt fick jag lust att skriva om John som är en karaktär och ingår i bröderna Kearney ifrån Irland. Du kan läsa om de tre böckerna till höger under 2000-talet.

John är en mycket komplex person med många problem. Han är som två personer i en kan man säga. Han har mörka tankar som han kämpar emot och därför har han ännu inte haft ett riktigt förhållande. När han sedan träffar Claudia får paret problem, speciellt i deras kärleksrelation. Det finns olika sekvenser ifrån hans liv som innehåller hemska tillbud. För det mesta har han numera lärt sig att kontrollera sin mörka sida med hjälp av mediciner och psykologkontakt varje vecka. Märkligt nog är han till vardags en berömd försvarsadvokat. Endast hans familj vet om allt som har varit svårt i hans liv.

Idag har jag skrivit en kärleksscen mellan Claudia och John och det var laddat. Jag är glad över att jag kunde beskriva de känslor och tankar jag får kring honom genom att skriva om det.

Jag gjorde en avstickare till John romanen eftersom jag nu skriver på Everestboken. John och Everest är bröder och de har en halvbror som heter Rikard. Boken om Rikard heter: Tillgång till mitt hjärta - och den boken finns ute nu. Snart kommer även en e bok om Rikard som kan köpas för 59 kr.

Jag är på långa vägar färdig med John utan får anledning att komma tillbaka till honom flera gånger. Boken om John beräknas vara klar 2018 och Everestboken 2017. Det blir 3 böcker om bröderna Kearney/Adelheim. Alla böckerna är väldigt olika varandra. Det jag vill säga med romanerna är att livet inte alltid är lätt även om man är rik och har en fin titel eller är framgångsrik. Vi har alla våra kors att bära i olika omfattning.
John Kearney försvarsadvokat i Dublin och New York 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar