Translate

torsdag 7 april 2016

Skriver på en bok- som handlar om Irland

Just nu skriver jag på bok nummer två i trilogin om bröderna Kearney/Adelheim.
Slutet har just skrivits om och det kommer att bli mycket bättre än det första alternativet.
Det känns bra att ha sytt ihop romanen i alla fall nu så jag vet hur det ska sluta.
Nu återstår dock mycket arbete, vilket kommer att ta cirka ett år, det vet jag.
Varje kapitel ska skrivas till, dras ifrån, rättas, högläsas, gå igenom scener, kapitel, miljöbeskrivningar, personbeskrivningar etc. Här nedan är de personer som med är med i romanen.
(Bok nummer I är Tillgång till mitt hjärta" och den finns just nu endast ute på www.bod.se för 139 kr men den kommer strax att finnas ute på google både på adlibris, bokus m.m. ) Så här ser bok nummer I ut
Nedan personer i bok nummer I, personer i bok nummer II kolla till höger under Viveka och Rikard
Everest i bok nummer II som jag skriver på nu
Elisabeth Alcook sjukgymnast bok nummer II
Doktor William Dryper
Slottet Marl Boro Hall på Irland
Butler Mr Collins tjänstgör på Marl Boro Hall
Lord Liam Kearney, hemlig karaktär
Klara Kearney/Andersson Everest mamma
En av tjänsteflickor på slottet Marl Boro Hall
Palmadora artistnamn på cirkus, heter Wendy 
Kevin Kearney, ägare till slottet Marl Boro Hall, här boxas han 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar