Translate

söndag 10 april 2016

Författarprao

Jag har funderat på hur konstigt det skulle vara ha att ha en författarprao med sig hela dagarna eftersom mycket av det som händer under dagen, sker inte enbart genom att jag skriver. För mig börjar det i alla fall med att jag tänker mycket på det jag ska skriva, där börjar själva skrivprocessen. När jag känner att det börjar lossna med tankeverksamheten då först skriver jag. Det är inte heller lätt att säga vilka tider jag skriver eftersom jag också måste arbeta och alltså stjäla mig till tid för att skriva. Många författare har det säkerligen så här att mycket i livet kommer undan. Jag tror att det är få som skriver ifrån klockan 7-16 men det finns säkert det också. Själv skriver jag när fantasin och inspirationen kommer till mig, för det tycker jag är en del i att skriva. Om det vore ett krav att sitta mellan 7-16 då skulle jag inte kunna skriva många rader. Det ska vara lustfyllt att skriva och inte ett krav. Mycket av glädjen med att skriva är ju just att få utöva sin hobby och skaparkraft när man själv har lust och bestämma hur mycket man vill skriva just då. Vissa dagar har man flyt och skriver så pennan eller datorn ryker. Andra dagar går man omkring och funderar men då skriver man ingenting. ©  Peter Knagert text ej bild


bild: www.lyckasmedbokutgivning.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar