Translate

onsdag 20 april 2016

En människas smärtgräns i livet

Just nu utforskar jag Everest smärtgräns i den roman som jag skriver på just nu. Jag letar inom mig efter den speciella känsla av hopplöshet som han erfar. Det gör att jag nu befinner mig i ett lågt läge, vilket underlättar när jag skriver. Everest har sitt trauma ifrån barndomen och sina brustna förhoppningar efter det som hänt att brottas med.

Han behöver visserligen inte arbeta eftersom han är en lord och lever på familjens tillgångar men ändå saknar hans liv en mening efter det som hänt. När vi kommer in i handlingen så befinner han sig på livets botten av förnedring. Han känner en vrede som riktar sig åt olika håll och han brottas med den smärtgräns som härjar inom honom. Jag försöker ta upp alla hans tankar i ljuset och förstå honom. Det är bitvis ganska tungt men ju mer jag förstår honom desto lättare går det att skriva. ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar