Translate

söndag 3 april 2016

Att verkligen tycka om att skriva en bok

Jag tror att förutsättningen för att man ska orka igenom en hel bok är att man älskar att skriva och berätta det man ser och hör inom sig.

Jag tror att man måste släppa på kraven på att allt ska vara så himla perfekt och bara låta pennan flöda, go with the flow så att säga.

Det är viktigt att också skriva för sig själv och inte för andra. För mig är det lika viktigt att skriva som att äta, sova och tvätta mig.

Om man inte själv gillar det man skriver så gör troligen inte andra det heller så det är inställningen som är viktig tror jag när man fattar pennan.

Med andra ord är en god självkänsla och ett gott självförtroende väldigt viktigt  ©  Peter Knagert
En framtida karaktär i någon av mina kommande böcker
En framtida karaktär i någon av mina kommande böcker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar