Translate

torsdag 21 april 2016

Rapport ifrån skrivarlyan

Just nu försöker jag att hålla 6 sidor dvs 12 sidor i färdig bok. Om jag inte har 6 sidor så skriver jag till det som jag anser bör vara med. Jag har gått igenom boken och är nu någonstans mitt i boken.
Jag försöker att få fram vilken sorts person som Everest är och även Elisabeth.

Slutet på boken är omskriven och fick en annan vändning än det var tänkt ifrån början. Jag är nöjd med det nya slutet på boken.

just nu skriver jag på 2000 romanen om den ene av bröderna Kearney, nämligen Everest. Han är en lord som lever på ett slott på Irland. Förutom att han är en lord är han också en cirkusartist och reser världen över tillsammans med sin partner Wendy.

Snart kommer jag att börja ifrån början och skriva ner vilken tid det är på året, deras kläder med tanke på väderlek och årstid osv.

Det är väldigt vackert på Irland och jag tittar på bilder för att få in känslan.
Elisabeth Alcook, sjukgymnast
William Dryper läkare
Wendy, kallad Palmadora på cirkusen
Everest Kearney, kallad Wildfire på cirkusen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar