Translate

onsdag 8 juni 2016

Berg och dalbana av känslor och tankar- att vara författare

När jag skriver så upplever jag alla känslor, tankar som mina karaktärer har vilket innebär att det blir en berg och dalbana i huvudet hela tiden känner jag. Ta bara serien om de tre bröderna.
En av bröderna Rikard är en Don Juan. den andre brodern Everest är deprimerad och den tredje brodern John är en mycket farlig man med märkliga tankar och beteenden.

Till detta kommer att de möter olika kvinnor som i sin tur har en del i bagaget. Kvinnorna har en viss stil eller har speciella tankar om livet och arbete osv.

Kvinnan som Rikard möter är tuff, världsvan, snygg som en fotomodell, professionell, väldigt duktig på sitt arbete och även männen på företaget ser upp till henne. Hon är tuff utåt men hennes inre tankar och monologer är något helt annat. Hon är envis och en fighter samtidigt som är väldigt skör i vissa lägen.

Alla dessa känslor och tankar upplever jag och det gör mig väldigt trött men också lycklig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar