Translate

torsdag 2 juni 2016

Rapport ifrån skrivarlyan

Rapport ifrån skrivarlyan

Jag dyker ner i mitt nästa arbete.
Jag ska göra en ny upplaga av "En mans ägodel"
Jag har intervjuat en nära bekant som har varit med  om att bli misshandlad och våldtagen för att bättre kunna skildra det som händer Johanna i boken.

Jag konstaterar att boken kommer att bli annorlunda än den är idag.
Naturligtvis kommer också omslaget att se annorlunda ut.
Jag vill ha en riddare på omslaget som ska representera Thormund.
Det är också en bok som handlar om ett brott som begås och det jobbar jag också vidare på.
Just nu ligger Everest boken och vilar.
Jag kommer att återkomma till den senare när jag är klar med Johanna och Thormundboken.
Jag tror att det är bra att låta ett manus ligga ett tag och så ta tag i det igen. När jag senare jobbar med det manuset igen så kommer jag att se klarare på det som skrivits.
Thormund kungens närmaste man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar