Translate

torsdag 16 juni 2016

Psykopat som träffar en adelsdam- Riddare 1100 talet

I skrivarlyan försöker jag verkligen förstå mig på Thormund och hur han resonerar. Jag dyker rätt ner i hans inre och försöker förmedla det på papperet Det är bitvis väldigt plågsamt och svårt att spegla hans karaktär. Johannas karaktär är också svår eftersom hon lider så oerhört mycket.

En person som är en psykopat är ju inte otrevlig hela tiden utan kan även ibland vara kärleksfull, öm och beskyddande. Problemet är ju att Thormund inte alltid är snäll utan rätt så ofta tar han fram sin hemska sida. Att han hela tiden växlar i känslor tror jag är anledningen till att Johanna hoppas att han ska ändra sig.

Jag håller alltså på och gör en ny upplaga av En mans ägodel
Boken ska få ett nytt omslag och det är jag jätteglad över
Jag vet ännu inte hur omslaget ska se ut och jag är oerhört nyfiken på det.
En annan bok som jag har skrivit som handlar om nutid år 2015 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar