Translate

fredag 17 mars 2017

Att skriva en bok- lägga till något i berättelsen



Att ständigt lägga till något nytt i berättelsen
Jag tänker på att jag borde lägga till något nytt här och där. När jag vill lägga till något nytt är det för att jag vill fördjupa mig i en speciell detalj eller att jag vill förklara ytterligare något.
Vid några tillfällen har jag också kryddat sexscenerna ytterligare eftersom jag tyckte att det behövdes.
Först var Elisabeth väldigt pryd och ordentlig i sin framtoning men ju mer jag skrev om personerna i serien så blev hon mer och mer intresserad av Everest och vad han kunde göra med henne.
Kanske jag också ville förklara hennes hunger efter kärlek och sex för att läsaren skall förstå varför hon agerar som hon gör.

boken om Everest skriver jag på just nu
del 2 i serien om bröderna Kearney på Irland
ute nu
Tillgång till mitt hjärta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar