Translate

fredag 24 mars 2017

Kärlekens virrvarr- läs en bok i vår

Vem kan förstå vad kärleken gör med oss?
En scen där Viveka och Rikard är ovänner.
s 268
Viveka såg på honom. Hon var minst sagt chockad. Viveka tog ett djupt andetag och samlade sig. Hon kände fortfarande värmen ifrån hans kyss och ville desperat hålla kvar den. Viveka ställde sig upp och satte händerna i sidorna och såg ilsket på honom.
    - Vad menar du? inte redo? Du har ju inte gjort annat än att försöka förföra mig! utbrast hon irriterat. Nu är jag redo men inte du? sade hon klentroget.
   Rikard vred sina händer och såg olycklig ut. Förundrat såg Viveka på honom.
   - Jag förstår mig inte på dig Rikard! Jag har ju sett hur du är med andra kvinnor. Du kysser dem, du ligger med dem... du....
   - Ja men du är inte som dem sade han desperat. Viveka uppfattade en smärtsam ton i hans röst.......

fortsättning följer i boken

Tillgång till mitt hjärta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar