Translate

söndag 12 mars 2017

Känslor och stämning i en bok

Känslor och stämning
Just nu jobbar jag vidare på känslorna mellan Elisabeth och Everest. Deras kemi. Deras åtrå som de kämpar emot. Jag vet att berättelsen inte är klar efter första utkastet. Jag måste ideligen gå tillbaka och se på det jag har skrivit.
Jag väljer de ögonblick som jag vill berätta om för läsaren. Ett av de största ögonblicket är när de är ute på en promenad, uppe på det stora berget. Stämningen mellan dem är elektrisk. Deras återhållna åtrå sipprar ut. Deras erotiska tankar får fritt spelrum. Den stämning som jag vill fånga i detta ögonblick är åtrå, lust och spänning.
Genom att beskriva deras tankar och vad de gör med händerna, ansiktet får jag fram deras åtrå. Naturen runt om dem är inte så viktig i detta ögonblick, förutom att jag beskriver att de går uppför berget. De tittar på den magnifika utsikten men jag beskriver inte vad de ser utan vill låta läsaren själv utforma just detta.
Kärleken är ju röd och den färgen framkallar känslor av passion och upprymdhet samt åtrå.
Bok nummer 2 i serien om bröderna Kearney på Irland.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar