Translate

onsdag 2 september 2015

Min skrivarlya och mitt skrivande

I skrivarlyan idag den 2 september 2015
Jag kommer att rita munken som finns som karaktär i En mans ägodel. Jag har en förhoppning om att rita alla karaktärer som finns med i boken och lägga in det under en etikett. Dessutom vill jag gärna rita Gobatar, den gamle vise mannen som finns med i Jakten på fem riken: Alfridas kamp emot depressionen. Jag har också tankar på att rita herrgården som Alfrida och Järle bor i, de ingår i Alfridaserien där Alfridas längtan till havet: och de inneboende magiska krafterna är nummer 1 och jakten på fem riken: Alfridas kamp emot depressionen är nummer 2.
Förutom det tänker jag fortsätta att förbättra den passion som strålar kring Viveka och Rikard. Jag måste förmedla den oerhörda kärlek som finns runt om dem i ord. Det är inte lätt men jag ska försöka med det idag. Jag har lagt upp boken i olika kapitel men också i scener och nu går jag igenom scen efter scen men det går långsamt.
När de gäller scenerna så gäller det att titta filmiskt på det och se vart landar ljuset? hur uttrycker de just den och den känslan? hur ser deras ansiktsuttryck ut just då? osv. Det är ett pillejobb men det är nödvändigt.
Alla de stora delarna finns på plats med en röd tråd och  intriger och upplösning etc. men det är nu det verkliga snickeriarbetet börjar känner jag.
Boken handlar om 2015 så det är verkligen nutid och långt ifrån det jag har skrivit förut eftersom jag tidigare har skrivit om 1100 talet och 1800-talet. Men det är spännande att göra något nytt och lära sig skriva på ett annat sätt. ©  Peter Knagert


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar