Translate

fredag 11 september 2015

I skrivarlyan- het kärlek eller inte

Jag läser mycket olika sorters böcker. Jag tycker det är intressant att se hur andra författare skriver. Den senaste boken som jag läste som en annan författare har skrivit blev jag dock besviken på. Jag blev besviken på slutet. I den boken byggs historien upp och spänningen emellan mannen och kvinnan och så i slutet när man förmodligen ska tro att det ordnar sig så står det: Hon kröp in i hans famn.

Och det var också allt som det stod. Då undrar jag: jaha och vad sa mannen när han äntligen kom sig för att ta kontakt med kvinnan? och vad svarade hon på det han hade att säga? Hur gick det sedan? vem föll först i varandras armar? Hur var deras heta kärlek? Hur fick de sin tillvaro att fungera? Talade de någonsin ut om det som hänt?

Nåväl tydligen får man fantisera helt själv där om hur slutet blev och hur hett som deras återförenade blev. Men jag hade verkligen väntat på en oerhört het återförening där i slutet. Jag tror att läsaren vill läsa om hur elektriskt det blir emellan kärleksparet. Det vill i alla fall jag. Och jag vill veta hur både han och hon upplever sin kärlek och skapa en speciell stämning kring just den stunden. Jag kontrollerade snabbt mina anteckningar om min kärleksroman som jag nu skriver på och jag är nöjd med alla de heta stunder som jag har skrivit om. Även i min historiska bok finns det mycket heta stunder med i berättelsen, vilket jag tycker det ska finnas med.   ©  Peter Knagert



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar